dinsdag 11 mei 2010

We zijn er....!!!!!

We zijn er......heerlijk in "ons" Orlando!
We hebben er opzich wel wat geduld voor nodig gehad,maar dan heb je ook wat!

Gisterochtend zijn we,ondanks het grote vermoeden dat we door de aswolk vertraging zouden hebben,toch maar gewoon optijd opgestaan.
Maar na teletekst te hebben geraadpleegd bleek dat onze vlucht inderdaad vertraging zou hebben en ingepland stond voor 16:45uur ipv 14.00uur.
We hebben toen ook maar even met Marinair gebeld,om een zo goed mogelijke update te hebben.
De medewerkster liet ons weten dat de vlucht inderdaad rond 17.00uur gepland stond te vertrekken.
Beetje balen wel,maar na alle "wilde scenario's" die we bedacht hadden,namen we toch wel genoegen met de 3 uurtjes vertraging.

Omdat we nu dus van te voren al wisten dat het sowieso al 3 uur later werd,konden we ook 3 uur later naar Schiphol gaan,scheelt weer hangen op zo'n luchthaven.

3 uurtjes later dan gepland stapte we dus op de trein naar Shiphol.
Bij de incheckbalie was het lekker rustig,want er zullen best genoeg mensen zijn geweest die van de orginele meldtijd zijn uitgegaan.
Bij het inchecken kregen we trouwens heel keurig een voucher voor een lunch twv Eur.14,95 pp,dat is nog eens service!
Zeker als er voor ons qua wachttijden niets anders aan was dan "normaal",omdat we gewoon 3 uur later van huis waren weggegaan.

Uiteindelijk liep alles op Schiphol lekker voorspoedig en na een iets verlate boarding,vertrokken we uiteindelijk even over half 6 richting Orlando.
Er moest worden omgevlogen via het noorden van Ijsland,over Groenland en Canada,waardoor de extra vliegtijd iets meer dan een uurtje bedroeg.

Het vliegtuig was maar voor een kleine 3/4 gevuld,dus net even na vertrek zijn we met 2tjes lekker op de middenrij van 3 stoelen gaan zitten.
Armleuningen omhoog,schoentjes uit,voetjes op "de bank",en zo zit een mens best comfortabel voor een ruim 10 uur durende vlucht! :-D
Beetje lezen,dommelen,eten,gluren naar de buren,muziekje luisteren en uiteindelijk gaat zo'n vlucht toch best wel weer snel.

Om 22.00uur lokale tijd (dus +6 uur voor de Ned.tijd) landden we op Orlando International Airport.
Waren redelijk snel 't toestel uit dus stonden ook als één van de eerste bij de douane.
Voor de verandering zat daar eens een vriendelijke douanebeambte,en was er zelfs nog even tijd voor een praatje en een grapje...hoe is het mogelijk,het kán dus wel!

Toen we bij de band aankwamen,rolde onze koffers ook al voorbij,
Daarna hup weer op de band voor transport naar de hoofd terminal (scheelt weer sjouwen met die koffer),even een check met de handbaggage,met het treintje naar de hoofdterminal,daar de koffers ook al weer snel van de band kunnen halen,en voor we het wisten stonden we binnen een goed half uur al bij de autoverhuurder.Hoe snel kan het gaan?!
Ook bij Alamo werden we zo geholpen,door een zeer vriendelijk maar vooral niet opdringerige medewerker.
Geen extra verzekeringen en upgrade's die tot vervelends toe worden aangeboden....wat een verademing.
We hebben een witte Chevrolet Cobalt uitgezocht,koffertjes in de achterbak en op naar het hotel!

Rond 00.30uur,precies 24 uur nadat we thuis waren opgestaan,zijn we lekker ons bed ingedoken.
Om 5uur toch alweer wakker,maar zo'n bioklokje die enigzins van slag is hoort erbij hé?!
Hebben we vandaag een extra lange dag om van alles te gaan genieten!
Wat hebben wij er zin in,in deze vakantie!

P.S. nadat gister alles toch nog wel meezat,kwamen we er in het hotel helaas alleen achter dat de Magics gewonnen hadden.
Niet helaas voor hun,want de Magics zijn nu dus door naar de finale van de Eastern Conference,maar wel héééééééél erg jammer voor ons......de playoff wedstrijd waar we van de week nog kaarten voor hadden weten te bemachtigen gaat dus niet door!.....potver3 :(

1. Oh jammer van de Magics! Maar jullie zijn er tenminste!!
    Geniet geniet geniet!!

Dikke kus vanuit het koude Leiden

2. Behoudens de vertraagde vlucht is daarna alles heel smooth verlopen, geniet van Florida!

3. hoi ossies, ik heb nog gebeld met de Magics voor een verlies party maar helaas ze hebben niet geluisterd, jammer. Verder een goede reis gehad lezen we, en ga lekker genieten van deze vakantie